środa, 28 października 2015

Emirates, A6-EAK, Airbus A330-243


LOT - Polish Airlines / Polskie Linie Lotnicze, SP-LNF, Embraer 195LR (ERJ-190-200LR)


General Aviation Services, SP-RPW, Raytheon B200 King Air


Pegasus Airlines, TC-CPF, Boeing 737-82R


Prywatny, D-BEKP, Bombardier Challenger 300 (BD-100-1A10)


Enter Air, SP-ENB, Boeing 737-4Q8


Norwegian Air Shuttle, LN-NOM, Boeing 737-86N


Aeroflot - Russian Airlines, RA-89042, Sukhoi SSJ-100-95B Superjet 100 (RRJ-95B)


Star Alliance (Adria Airways), S5-AAG, Bombardier CRJ-200LR (CL-600-2B19)


Ukraine International Airlines - UIA, UR-EMD, Embraer 190STD (ERJ-190-100STD)


United Parcel Service - UPS, N285UP, McDonnell Douglas MD-11(F)


czwartek, 22 października 2015

LOT - Polish Airlines / Polskie Linie Lotnicze, SP-LRD, Boeing 787-8 Dreamliner


Finnair, OH-LKI, Embraer 190AR (ERJ-190-100IGW)


Alitalia, EI-EIA, Airbus A320-216


Norwegian Air Shuttle, LN-DYK, Boeing 737-8JP


Turkish Airlines, TC-JRR, Airbus A321-231


Lufthansa, D-AILN, Airbus A319-114


Prywatny, LX-MMB, Cessna 560XL Citation XLS+


CSA - Czech Airlines, OK-KFP, ATR ATR-42-500


Lotnisko


czwartek, 15 października 2015

Otwory spotterskie na EPWA

Lotnisko Chopina dotrzymało słowa i wykonało pierwszy ukłon (kolejny to zapowiadane platformy spotterskie) w stronę osób fotografujących samoloty wokół warszawskiego lotniska. Instalując w ogrodzeniu specjalne otwory na obiektywy sprawili, że teraz wykonywanie zdjęć i realizowanie pasji spotterskiej stało się o wiele wygodniejsze i przyjemniejsze. Takich otworów obecnie jest 5 a ma ich być docelowo 40.
O otworach na EPWA, a właściwie o ich braku, mówiło się od kilku lat. Spotterzy cierpliwie czekali na obiecywane przez przedstawicieli Lotniska udogodnienia. Nie robili tego biernie. Swoją pasję łączyli ze współpracą z Lotniskiem co oprócz satysfakcji, przynosiło w tym czasie korzyści obu stronom.
Wielokrotnie spotterzy udowadniali jak bardzo im zależy na tym, by traktowano ich na EPWA poważnie. I to się udało. Angażowali się w wiele akcji przynoszących korzyści zarówno dla nich samych (wejścia na płytę, liczne wycieczki, promocje prywatnych fanpage i stron www) jak i dla lotniska. Udostępniali setki zdjęć na lotniskowych profilach facebookowych sprawiając, że stawały się one najpopularniejszymi fanpage w Polsce.
Na nowo otwartym tarasie widokowym Lotnisko zafundowało spotterom galerię zdjęć, która wypełniona jest zdjęciami przekazanymi właśnie przez fotografujących spotterów. Kilkadziesiąt osób dwa razy do roku przez 5 lat spotykało się na akcjach sprzątania terenów wokół lotniska, sprzątając również spontanicznie podczas codziennych wypadów pod płot. To wszystko zostało zauważone i docenione.
Coraz większa popularność Lotniska i jego pozytywny odbiór to w dużej mierze również zasługa bezimiennych dziesiątek osób fotografujących na EPWA i wrzucających zdjęcia i komentarze do internetu. Oni oczywiście też mogą korzystać z otworów fotograficznych bez przymusu zrzeszania się czy udzielania w akcjach.
Przy tym wszystkim ścisła współpraca przedstawicieli środowiska spotterskiego - Stowarzyszenia Warsaw Spotters z Lotniskiem i mamy sukces.
Kolejnym krokiem ma być budowa platform. Wydaje się to być teraz tylko kwestią czasu. Oby krótkiego.


Belgium - Air Force, CS-TRJ, Airbus A321-231


Ukraine International Airlines - UIA, UR-GAS, Boeing 737-528


Swiss International Air Lines, HB-IXQ, British Aerospace Avro 146-RJ100


LOT - Polish Airlines / Polskie Linie Lotnicze, SP-LIO, Embraer 175LR (ERJ-170-200LR)